25 January 2010

Maklum Balas MPPUPM 08/09 Berkenaan Isu Semasa - 1

MAHASISWA UPM MENYAMBUT BAIK KEWUJUDAN SEMULA SPEAKER CORNER

MPP dan Mahasiswa menyokong penuh cadangan agar Speaking Corner diwujudkan sejak ia dibekukan sejak AUKU dikuatkuasakan. Melalui speaking corner ini akan mencetuskan idealism mahasiswa dalam menilai sesuatu isu dengan kritis dan kritikial bukan sahaja melahirkan siswa yang bijak berhujah di pentas perdebatan malah turut melontarkan isu secara terbuka dengan mematuhi etika kemahasiswaan. 

Saudara Hanafi Mohd Ali, NYDP MPP berkata UPM juga akan mengatur langkah untuk menganjurkan semula sudut pidato ini yang diyakini mampu melahirkan golongan mahasiswa bertanggungjawab serta mencorak kepemimpinan cemerlang. Tambahnya lagi, pindaan semula AUKU yang diwartakan pada februari lalu membuktikan kerajaan bersifat terbuka dengan menerima pandangan MPP dan mahasiswa dalam member peluang kepada mahasiswa menghidupkan semula budaya ilmu dan keintelektualan universiti. 

Sementara Saudara Ong Guang Xin, TNYDP MPP mengulas, “kita menitikberatkan soal meningkatkan mutu pengucapan awam dan sifat tanggungjawab bukan seperti sesetengah pihak yang hanya berani menuduh dan memfitnah di laman blog atau edaran risalah haram” katanya selepas mendengar Perutusan TNC HEPA 2010.

ASPIRASI ANDA, INSPIRASI MPP
1HATI, 1INSPIRASI, 1MALAYSIA
 

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP