22 October 2009

PERTANDINGAN PIDATO PIALA MENTERI PENGAJIAN TINGGI MALAYSIA



Saudara Amirrudin Abd Rahman, pelajar tahun 2 Bacelor Pendidikan TESL dari Kolej Tun Perak (KTP) yang mewakili UPM dalam Pertandingan Pidato Keselamatan dan Mahasiswa, Piala Menteri Pengajian Tinggi Malaysia telah layak melangkah ke pusingan akhir. Pertandingan akhir yang dijadualkan berlangsung pada 22 Oktober 2009 ini di Sime Darby Convention Centre, Kuala Lumpur akan menyaksikan saudara Amirrudin bersaing dengan 6 lagi peserta yang mewakili UPSI, UPNM, USIM bagi merebut kejuaraan tersebut.

Sebagai satu usaha memberi sokongan moral dan semangat kepada wakil tunggal UPM itu, Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Putra Malaysia sesi08/09 (MPPUPM 08/09) di bawah gerak kerja Sekreteriat Pembangunan Insaniah dan Perpaduan telah mengatur satu rombongan deligasi penyokong UPM ke pertandingan tersebut.

Menurut Saudara Ahmad Fikri Mohd Samsudin, Pemangku TNYDP Pembangunan Insaniah dan Perpaduan MPPUPM "adalah diharapkan dengan kedatangan para penyokong UPM ini akan membakar semangat saudara Amirrudin untuk melakukan yang terbaik dalam pertandingan ini. Di samping itu juga, saya juga berharap para pelajar yang mengikuti pertandingan ini mendapat pendedahan tentang aspek pengucapan awam yang merupakan salah satu elemen penting untuk pembangunan sahsiah mahasiswa."

Kepada pelajar-pelajar UPM yang berminat utk menyertai deligasi ini, anda bolehlah mendaftarkan nama kepada mana-mana wakil MPP atau terus sahaja berkumpul di lokasi yang telah ditetapkan iaitu di Kolej Canselor dan Kafeteria Kolej Serumpun pada jam 6.30 petang ini. Setakat ini seramai 65 orang pelajar telah mendaftarkan diri utk menyertai program ini.

"Satu Hati, Satu Inspirasi"
"Aspirasi Anda, Inspirasi MPP"

1 comments:

Anonymous,  October 23, 2009 at 9:24 AM  

tahniah kepada saudara amirrudin di atas kejayaan mengharumkan nama UPM dengan memenangi pertandingan pidato ini. Syabas!!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP