28 October 2009

MAHASISWA UPMKB CETUS SEMANGAT BERSAMA MASYARAKAT

27 Okt- MPP UPMKB mengorak langkah aktif mengadakan program baktisiswa bertujuan untuk mengeratkan hubungan antara masyarakat kampus dengan rakyat Malaysia. Program PUTRA BERILMU BERBAKTI ini diadakan dengan usahasama MPP dan Kelab serta Persatuan UPMKB. Ia dijadualkan berlangsung selama enam hari bermula 14 November 2009 hingga 19 November 2009 di Kampung Patiambung Limbang, Sarawak.

Pengarah Program, Nur Sirah Mohd Tahir yang juga merupakan Exco Kebajikan Pelajar Kampus Bintulu MPP UPM menyatakan "program ini mendapat kerjasama yang sangat baik dari penduduk kampung juga mahasiswa UPM KB."Saya benar-benar bersyukur dengan semangat dan usaha keras urusetia program untuk menjayakan aktiviti ini. program ini dirangka untuk mempromosikan UPMKB kepada masyarakat luar tentang peluang dan peranan UPMKB untuk pendidikan dan sosioekonomi di Sarawak disamping mewujudkan hubungan baik antara mahasiswa dan penduduk kampung".

Katanya lagi, "pelbagai aktiviti akan dijalankan sempena program ini iaitu Majlis Ramah Mesra, Keluarga Angkat, Pertandingan untuk kanak-kanak, sukaneka, ceramah motivasi pelajar sekolah, aktiviti kerohanian, gotong-royong dan pelbagai program lagi yang dirangka bagi memastikan objektif yang digariskan tercapai."

Seorang pelajar UPMKB yang ditemui berkata gembira akan penganjuran program ini dan beliau berharap agar ia diteruskan dimasa hadapan.

Mengulas lanjut program ini, Saudara Shahrul Kamaruddin, Setiausaha Agung MPP merakamkan ucapan syabas dan salam kejayaan kepada semua sekretariat program."Kita MPP dan Mahasiswa UPM Serdang akan mendoakan perjalanan program berjaya dan selamat serta dinaungi rahmat Allah. InsyaAllah kita akan menghantar lima orang wakil mahasiswa ke sana sebagai tanda sokongan kita kepada mereka. Diharapkan program ini akan mengeratkan hubungan masyarakat dan meraikan kepelbagaian etnik tanah air kita".

Sesungguhnya usaha murni ini harus diberi pujian dan ia merupakan kesinambungan semangat Mahasiswa 1Malaysia yang diilhamkan MPP UPM. 1Hati, 1Inspirasi, 1Malaysia.

2 comments:

ROSYIDAH BINTI. YAHAYA October 31, 2009 at 1:59 PM  

salam... bagus la.. atpi maaf tak dapt join caoz balik semenanjung awal. tapi sya akan selalu support... ALL THE BEST dan semoga ALLAH merahmati perjalanan progaram anda

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP