13 May 2009

Program Kepimpinan Interaktif Rakan Muda Bersama Menteri Belia Dan Sukan Malaysia 2009

Delegasi Majlis Perwakilan Pelajar UPM sesi 2008/2009 merakamkan gambar bersama Dato' Ahmad Shabery Cheek, Menteri Belia Dan Sukan Malaysia dan Puan Wasitah Hj Mohd Yusof, Timbalan Ketua Pengarah bahagian pembangunan Rakan Muda Malaysia

Pada 10 Mei 2009 (Ahad) yang lalu, seramai 9 ahli Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Putra Malaysia sesi 2008/2009 (MPPUPM 08/09) yang diketuai oleh Yang Dipertua dan Naib Yang Dipertua telah menghadiri Program Kepimpinan Interaktif bersama Dato’ Ahmad Shabery Cheek, Menteri belia dan sukan Malaysia sempena majlis penutup dan penyampaian hadiah Pertandingan Pidato Belia Rakan Muda IPT 2009 yang diadakan di Majlis Sukan Negara (MSN), Bukit Jalil.


Dalam perjumpaan tersebut, Dato' Shabery menyatakan pendirian beliau bahawa belia hari ini tidak boleh untuk bersifat pasif dengan hanya mengamalkan sikap menerima dan menanti sahaja usaha kerajaan untuk membangunkan belia, namun belia hari ini perlulah lebih pro-aktif dan kreatif untuk sama-sama menjana idea dalam menyelesaikan masalah belia dan turut aktif dalam menganjurkan aktiviti-aktiviti berimpak tinggi bagi melahirkan belia yang berkualiti. Tambah beliau lagi, Kementerian Belia dan Sukan (KBS) sedia untuk memberi sokongan padu dan akan turut membantu belia yang mahu menjalankan aktiviti-aktiviti bagi membangunkan belia khususnya pelajar-pelajar di peringkat IPT.

Delegasi MPP UPM 08/09 merakamkan gambar bersama sekreteriat rakan Muda dan pemidato UPM yang menjuarai pertandingan pidato belia rakan muda IPT 2009

Program pada malam tersebut juga menyaksikan saudara Amirrudin Abd. Rahman wakil pemidato Universiti Putra malaysia (UPM) telah dinobatkan sebagai Juara Pertandingan Pidato Belia Rakan Muda 2009 sekaligus memastikan gelaran juara pertandingan ini terus berada dalam genggaman UPM buat tahun kedua berturt-turut. Majlis Perwakilan Pelajar mengucapkan tahniah kepada saudara Amirrudin dan Kelab Debat Bahasa Melayu atas kecemerlangan tersebut.

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP