16 May 2009

Persidangan Kebangsaan Majlis Perwakilan Pelajar IPTA 2009

UPM 08/09 sempat merakamkan gambar bersama Menteri Pengajian Tinggi Malaysia


Penyerahan Poster Kabinet MPPUPM 08/09 oleh YDP kepada Menteri KPT
Seramai 25 deligasi MPPUPM sesi 2008/2009 yang diketuai oleh Saudara Mohd Syamsul Salleh, Yang Dipertua MPPUPM sedang menghadiri Persidangan Kebangsaan Majlis Perwakilan Pelajar anjuran Universiti Tun Hussin Onn Malaysia dan Majlis Kepimpinan Latihan Universiti Malaysia (MAKLUM) dengan kerjasama Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia. Persidangan yang dijadualkan berlangsung selama lima hari yang bermula pada 15 Mei 2009 - 20 Mei 2009 telah dirasmikan oleh YB Dato’ Seri Mohamed Khaled Nordin, Menteri Pengajian Tinggi Malaysia.


Antara pengisian yang terdapat dalam persidangan ini termasuklah Forum Akademik bersama Tokoh yang turut melibatkan Yang Dipertua MPP UTHM dan UPSI sebagai ahli panel, Sesi Bersama Datuk Prof. Dr. Ramlah Adam dan Datuk Dr. Adham Baba, Sesi Bersama Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, YB Dato’ Saifuddin Abdullah, Pembentangan Kertas Kerja oleh wakil ahli MPP yang terpilih, Aktiviti Pemimpin Pelajar Bersama Masyarakat, dan banyak lagi.

Lebih membanggakan apabila persidangan ini juga telah menyediakan ruang kepada Yang Dipertua MPP UPM sesi 2008/2009 untuk terlibat sama dalam membentangkan kertas kerja kajian pembangunan sahsiah pada hari ketiga persidangan dan beliau turut dijemput untuk menjadi ahli panel dalam Forum Suara Siswa yang disiarkan secara langsung menerusi RTM pada jam 8.00 malam 19 Mei 2009 (Selasa) yang akan dipengerusikan oleh Dr Fadzley Yaacub.

Persidangan ini telah melibatkan seluruh IPTA Malaysia.

Dalam aktiviti lain, saudara Hanafi Md Ali (Naib yang dipertua) dan saudara Khairul Syazwali Taib (Ketua Sekreteriat Perencanaan Operasi) telah menjalankan kewajipan dan tanggungjawab untuk mewakili MPP UPM ke Perhimpunan Belia Kebangsaan yang diadakan di MITC, Ayer keroh Melaka pada 14 – 16 Mei 2009.

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP