11 March 2010

MPPUPM Hadiri Perjumpaan MPP IPTA


BANGI, 6 Mac - Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Putra Malaysia (UPM) menghadiri perjumpaan MPP Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) sesi 2009/ 2010 bersama Bahagian Hal Ehwal dan Pembangunan Pelajar (BHEPP) di sini.
Perjumpaan itu melibatkan semua MPP dari 20 IPTA bagi membincangkan hala tuju MPP selain membincangkan hal-hal isu pelajar dan mencari langkah penyelesaian yang berkesan.
Yang di Pertua MPPUPM Syed Muhammad Adam Syd Abd. Rahman berkata perjumpaan itu penting kerana ia adalah perjumpaan kali pertama antara semua MPP dari setiap IPTA.
“Saya berharap agar perjumpaan ini akan menjadi satu jambatan dalam mengeratkan lagi hubungan setiap MPP supaya jalinan yang terjalin nanti akan memudahkan lagi kerjasama pada masa akan datang.
“UPM sentiasa mengalu-alukan kehadiran MPP universiti lain yang ingin mengadakan kerjasama dengan kami dan kami memberi jaminan akan memberikan yang  terbaik,” katanya.
 Syed Adan (duduk kanan sekali) bergambar bersama-sama YDP MPP universiti lain dan pegawai BHEPP
Sementara itu, Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Pengajian Tinggi, Prof Dr. Rujhan Mustafa dalam ucapannya berkata persepsi masyarakat yang memandang Institusi Pengajian Tinggi Swasta adalah lebih baik dari IPTA perlu diubah kerana ia akan menjejaskan kualiti graduan IPTA apabila memasuki pasaran kerja kelak.
“Saya juga berharap agar setiap pemimpin pelajar yang hadir pada hari ini akan bersama-sama membantu kementerian meningkatkan kecemerlangan universiti masing-masing dari aspek akademik dan kokurikulum,” katanya.
 Syed Adam (empat dari kanan) dengan pemimpin pelajar bergambar bersama Prof. Dr. Rujhan (tengah)
Pada majlis yang sama, 17 YDP dan 3 diwakili oleh Timbalan YDP MPP memperkenalkan kabinet masing-masing sebelum mengadakan perbincangan kumpulan mengenai kertas kerja Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan yang akan dibentangkan kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin.
(Berita ditulis oleh Nur Nadhirah Athiqah)

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP